Bildet er fra Bako nasjonalpark på Borneo, april 2011.

søndag 3. oktober 2010

Back to my roots

Naa har det jammen meg blitt oktober gitt, kan vel ikke si at jeg merker det saa godt her under den varme afrikanske solen (men det trenger jeg vel ikke aa gni inn til dere stakkarer som antageligvis har begynt aa klapre tenner naa)! Vi er fortsatt i Cape Town, har lagt vaar elsk paa denne kule byen, men tenker nok oss videre langs kysten til uka.

En kort oppsummeringen siden siste innlegg:
Torsdag var vi rundt aa kikket i byen, mye kult aa shoppe, baade klaer, interior og diverse accesories, meeen naar man skal reise ett halvt aar til begrenser hvor bananas man kan gaa i butikkene. Og jeg kan love dere at det verker i shoppinghjertet mitt! Senere paa kvelden var vi aa spiste og drakk litt vin med noen folk vi har blitt kjent med.

Fredag tuslet vi opp til Bo Kaap, et muslimsk omraade som er kjent for sine karakteristiske hus i alle regnbuens farger. Deretter gikk vi videre opp i et turomraade som heter Signal hill, hvor vi fant oss en fin plass med utsikt over byen. Deilig aa nyte livet paa reise med medbrakt niste (en ekte nordmanns trofaste folgesvenn) og vakker utsikt. Det er ikke feil.
Fargerike hus i det muslimske omraadet

Maatte ta bilde av dette svaert saa rosa huset til aere for min kjaere rosa jente, Maria :)

Utsikt over byen, den store runde greia er VM stadioen



Paa kvelden dro vi sammen med en fransk venninne paa en etiopisk resturant. Som halvt etiopisk syntes jeg dette var svaert stas! Vi satt paa noen rare miniatyr stoler rundt ett slags rundt straa bord med bare plass til ett stort fat. Bordet lignet vel egentlig en slags flettet straa krukke (vi glemte kamera, saa dere faar ta fantasien i bruk for aa faa et visuelt bilde av mine svaert daarlige beskrivelser!). Vi valgte seks forskjellige gryteretter som ble servert i smaa "hauger" paa en stor injera (ligner paa en stor tykk pannekake). Vi fikk altsaa bare ett fat paa deling med dette paa, og maten skulle inntas ved aa spise med hendene, en utfordring de bestikkspisende europeerne tok paa strak arm! Maten var kjempegod, omgivelsene var svaert fasinerende og en ekstra bonus paa den kulinariske opplevelsen var at servitorene saa at jeg var halvt etiopisk. Spennende aa utforske sitt ukjente opphav!

Paa lordag hadde vi en superfantastisk dag ute paa det vakre vinlandet, og sondag hadde vi et svaert saa interessant besok ute i townshipene, men det maa dere desverre vente med aa hore om for naa renner internett tiden min ut.. To be continued...

3 kommentarer:

  1. Tror deg når du sier det verket i shoppinghjertet ditt ja! Håper du fant deg noe fint med lavt volum ;)

    Så spennende med etiopisk restaurant - og morsomt at servitøren så du var halvt etiopisk :)

    Kos deg masse videre!

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen Carina!

    Nu sitter Mormor,Tor og lille kjempe babyen å har en høytids stund sammen me deg. Vi gleder oss til vær stund.

    Mormor fikk karamba når ho hørte om Hvit haiens hjemland...hold deg langt unna både hvite og svarte haier. ;-).

    Mormor koser seg vær gang ho får en melding. De leser ho på senga og med det føler seg så mye trygger når hun ser det går bra!

    Her ryddes det til vinteren,æ og mormor har i dag vært og kjøpt værtøyskasse. Ho har jo hatt alt fra skap til loft. Deilig for meg som skal slippe og leite. Ellers ikke nokka spennende fortelling fra oss her og det synes æ Bare E helt Ok. Vi har spenning nok me deg på tur ;-).

    Du må bare Leve og Oppleve masse fortsatt. Vi venter på neste blogg me glede. God klem fra oss alle tre!

    SvarSlett
  3. Hihi!Da jeg så det rosa huset(uten å ha lest teksten under!) tenkte jeg:" Gosh...et rooooosa hus.Carina MÅ ha tenkte på meg" :p Og SÅ leste jeg teksten under,hehe. Lurer på om jeg får Tore med på noe sånt en gang....:p
    Nok en gang, det høres ut som du koser deg og jeg gleder meg til hvert blogginnlegg du kommer med!=)
    Stor klem

    SvarSlett